Most Piłsudskiego
Most Piłsudskiego wybudowano w przedłużeniu ulic Krakowskiej i Legionów, w miejscu planowanym pod budowę mostu jeszcze na początku XX w. (jeszcze przed I wojną światową wykonano w tym miejscu fundament pod przyszłe przyczółki mostowe). Nowy most, u wylotu ulic Krakowskiej i Legionów, miał zastąpić położony nieco dalej w dole rzeki Most Podgórski.
Długość mostu to 146 m. Silnie wygięte ku górze przęsło środkowe liczy 72 m długości.
W związku z koniecznością budowy dróg dojazdowych wyburzono część obiektów po obu stronach Wisły, m.in. halę targową w Podgórzu. Most otwarto 19 stycznia 1933 r. i już wtedy nazwano go Mostem im. Józefa Piłsudskiego.
Za korzystanie z mostu pobierano opłaty od samochodów, furmanek, a także od pieszych.
Podane współrzędne są jedynie orientacyjne, prawdziwe znajdują się w skrzynce Pierwszego Mostu Podgórskiego
Więcej o miejscu tutaj.
Krakowski Szlak Techniki
Skrzynka jest częścią większego planu, na który składają się skrzynki tradycyjne i wirtualne. Hasłem do wirtuali, będzie kombinacja liczb z zagadek w nich zawartych i ze znalezionych w tradycyjnych skrzynkach. Nie zapomnijcie ich zatem spisać :]
Na szlak składają się następujące skrzynki:
Kolejowy,
Browar rodziny Götzów,
Teatralna,
Kuźnia Zieleniewskich,
Strażnica,
Wiadukt,
Przepust,
Św. Wawrzyńca,
Gazownia,
Mosty Podgórza - Przyczółki,
Mosty Podgórza - Piłsudskiego,
Bulwary,
Podgórska,
Fabryka.
Dodatkowe atrybuty skrzynki |
|
You must be logged-in to see additional hints