Przyczółki Mostu Podgórskiego
Budowę Mostu Podgórskiego rozpoczęto się w 1844 r., a ukończono w grudniu 1850 r. Oficjalnie Most nazwano imieniem cesarza Franciszka Józefa I, potocznie jednak krakowianie nazywali go „podgórskim”.
Most służył nie tylko przeprawom ludzi i towarów przez Wisłę: w 1864 r. mostem poprowadzono instalację gazową z niedalekiej Gazowni (przy ul. Gazowej) do Podgórza. Od 1882 r. przy moście rozpoczynał swój bieg pierwszy tramwaj (linia prowadziła przez Rynek do dworca kolejowego). Z upodobaniem był także fotografowany i malowany przez współczesnych.
Rozbiórkę mostu zasadniczo zakończono w 1936 r., kiedy rozebrano przęsła, ale filary usunięto dopiero w połowie lat 50. Do dnia dzisiejszego zachowały się kamienne przyczółki ujęte w górny mur bulwarów wiślanych.
W skrzynce znajdują się współrzędne do Drugiego Mostu Podgórskiego
Więcej o miejscu tutaj.
Krakowski Szlak Techniki
Skrzynka jest częścią większego planu, na który składają się skrzynki tradycyjne i wirtualne. Hasłem do wirtuali, będzie kombinacja liczb z zagadek w nich zawartych i ze znalezionych w tradycyjnych skrzynkach. Nie zapomnijcie ich zatem spisać :]
Na szlak składają się następujące skrzynki:
Kolejowy,
Browar rodziny Götzów,
Teatralna,
Kuźnia Zieleniewskich,
Strażnica,
Wiadukt,
Przepust,
Św. Wawrzyńca,
Gazownia,
Mosty Podgórza - Przyczółki,
Mosty Podgórza - Piłsudskiego,
Bulwary,
Podgórska,
Fabryka.
Dodatkowe atrybuty skrzynki |
|
You must be logged-in to see additional hints