Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
Dworzec - OP2A90
Ehhh....
Eigenaar: laszlo-pl
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: 279 meter NAP
 Provincie: Polen > śląskie
Cache soort: Puzzel Cache
Grootte: Micro
Status: Gearchiveerd
Geplaatst op: 28-07-2010
Gemaakt op: 29-07-2010
Gepubliceerd op: 29-07-2010
Laatste verandering: 30-08-2019
82x Gevonden
3x Niet gevonden
9 Opmerkingen
watchers 3 Volgers
47 x Bekeken
65 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: goed
3 x Aanbevolen
Deze cache is aanbevolen door: Hern, Nannette, ToJoJaMi
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Go geocaching with children  Fixed by magnet 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

 

W roku 1836 zawiązało się we Wrocławiu Towarzystwo Kolei Górnośląskich „Oberschlesische Eisenbahn-Gesellschaft”. W roku 1844 koncesję na budowę dróg kolejowych uzyskało również towarzystwo Wilhelmsbahn-Gesellschaft. (Nazwa od ówczesnego króla pruskiego Fryderyka Wilhelma IV, który sprzyjał rozbudowie kolei żelaznych). Towarzystwo to oddało do użytku w 1855 r. odcinek Nędza – Orzesze, a w roku 1856 Orzesze – Mikołów. Odcinek od Mikołowa do Ligoty o długości 9 km oddano 20.01.1858. Na polecenie prezesa Regencji Opolskiej dokonano połączenia kolejowego Ligoty z Katowicami jako odnogi zbudowanej w 1852 roku kolei Górnośląskiej). Do wywozu węgla z kopalni w Murckach, w 1852 roku zbudowano połączenie bocznicy kopalnianej z Katowicami. Połączenie to przebiegało przez Ochojec i Ligotę. Po połączeniu Mikołowa z Katowicami na trasie tej, przez Piotrowice kursowały 22 pociągi dziennie. Towarzystwo Kolei Wilhelmowskiej zbankrutowało w 1869 r. na skutek katastrofy tunelowej w Czernicy i przeszło pod zarząd Towarzystwa Kolei Górnośląskiej.

Przystanek kolejowy w Piotrowicach otwarto w 1895 roku. W tymże roku kasa kolejowa w Piotrowicach sprzedała ponad 3000 biletów. Peron kolejowy przystanku był wtedy przy skrzyżowaniu z ulicą od strony Ligoty. Przy peronie ustawiono wykonany z falistej blachy budynek dróżnika kolejowego. Dróżnik obsługiwał rogatki, semafory i sprzedawał bilety. Pierwszym dróżnikiem był Langer (aż do I wojny). Po Langerze w czasie I wojny światowej kolejarzem tutaj był pan Kowalski (Niemiec). Na peronie od strony Ligoty usytuowana była drewniana poczekalnia.

W roku 1900 rozpoczęto budowę szlaku Katowice – Tychy. W Piotrowicach przeszkodą na tej trasie były duże stawy za stacją od strony Tychów. Stawy te należało zasypać. Z powodu dużej objętości ziemi potrzebnej do ich zasypania roboty przedłużały się. Przy budowie toru kolejowego w kierunku Podlesia odnaleziono w ziemi guziki i szable pochodzenia szwedzkiego z czasów Karola XII. Jeszcze w okresie międzywojennym były tam ślady okopów i szańców Szwedzkich. Znaleziono też części szkieletów ludzkich.

W 1910 roku ruszyły do Tychów i Pszczyny pierwsze pociągi. Były to lekkie pociągi towarowe. Pociągi osobowe i ciężkie towarowe jeszcze nie kursowały, gdyż nasyp wykonany na byłych stawach uważano za niepewny. Pierwszy raz osobowy pociąg przejechał do Tychów w 1912 roku, gdy cesarz Wilhelm udawał się do Pszczyny na polowanie. Przez Piotrowice przejeżdżało w ciągu doby osiem pociągów osobowych. Pociągi do Tych zatrzymywały się do czasu I wojny światowej tylko w Ligocie. Dopiero w czasie I wojny światowej zatrzymywały się w Piotrowicach. Drugi tor kolejowy do Tychów budowany był w czasie okupacji. Pracowali przy tym tzw. Ostarbeiterzy, którzy w latach 1941-1943 mieszkali w barakach na terenie warsztatów kolejowych. W Podlesiu przystanek kolejowy otwarto 15.05.1927 roku.

W 1912 roku rozpoczęto budowę budynku dworcowego. Dworzec kolejowy z nowymi peronami wybudowano po zachodniej stronie drogi do Ligoty. Peron do Mikołowa został przeniesiony na stronę południową (tak jak jest obecnie). Dawną budkę służby kolejowej, z której obsługiwano rogatki, także przesunięto na drugą stronę ulicy. Przystanek kolejowy w Ochojcu uruchomiony został dopiero w 1932 roku, mimo że trakt kolejowy do Murcek przebiegał tędy od 1852 roku. Parowozy ciągnęły pociągi jeszcze do lat siedemdziesiątych. W 1962 r. rozpoczęto budowę trakcji elektrycznej na trasie z Katowic do Bielska. Pierwszy pociąg elektryczny do Bielska przejechał w listopadzie 1963 r. W roku 1962 na stacji wybudowano dla pasażerów, nad torami do Tychów, wiadukt o konstrukcji stalowej. W okresie 1966/67 wykonano instalację głośników informacyjnych. W latach 1965-1967 przebudowano i powiększono budynek stacyjny.

Największy ruch pociągów był w końcu lat osiemdziesiątych. W latach dziewięćdziesiątych liczba pociągów zmalała, gdyż zwiększył się transport samochodowy. Uciążliwym problemem dla kierowców jest przejazd ulicą przez tory kolejowe do Ligoty. Postój samochodów w godzinach szczytu ruchu trwa nawet 50 min. W końcu lat osiemdziesiątych czas zamknięcia przejazdu w ciągu dnia był dłuższy niż czas otwarcia szlabanów. W roku 1999 rozpoczęto prace ziemne z budową wiaduktów do bezkolizyjnego skrzyżowania torów kolejowych z ul. Armii Krajowej. Ruch samochodowy pod wiaduktem oddano 21.11.2001 roku. (źródło: www.piotrowice.katowice.pl)

Skrzynka znajduje się poza budynkiem gdyż całkiem nie dawno zostało zablokowane wejście do niego :/

Początkowa zawartość skrzynki:

- Logbook + ołówek

- Woreszek prawdziwej soli z kopalni z Bochni

- Policeman (GeoKret)

=======================================

UWAGA! KORDY WSKAZUJĄ JEDYNIE POŁOŻENIE DWORCA A NIE DOKŁADNE POŁOŻENIE SKRZYNKI. JEJ KORDY UZYSKASZ Z TEGO CO PONIZEJ:

N8  0-22,2

E7  7-25,3 

Afbeeldingen
Poglądowe 1
Poglądowe 2
Poglądowe 3
Poglądowe 4
Poglądowe 5
Poglądowe 6